måndag 28 januari 2013

SISTA FIKAN


Mammas lägenhet är tömd på saker och minnen...
Min lillebror Lasse och jag tar en sista fika i lägenheten, efter att ha hämtat det sista...
Nu finns mamma, och även pappa, hos var och en av oss i form av små och stora minnessaker; en klocka, en skål, en byrå, en broderad duk, en ljusstake, vigselringar...
    Vi minns våra föräldrar med glädje och tacksamhet!      
                                                                                                       Arne
 

1 kommentar:

  1. Ja inte varar livet i evighet, även om det ibland är det man tror och hoppas. Minnen i form av saker har ju ett visst värde för varje person.
    Jag har t ex dukar, som min farfar, en gång på 60-talet knypplade. Keramik-saker från min mamma finns också i vårt hem. Nu gäller det bara att berätta för barn och barnbarn, var sakerna kommer ifrån, så även de kan ta hand om dem, den dag vi inte finns mer.
    Stor Kram från oss.

    SvaraRadera