torsdag 20 juni 2013

GLÄDJEBESKED


Nu ställer jag dom åt sidan ett tag, mina slitna och nötta boots, och hoppar och skuttar i mina sommarskor...
De kan behöva en väl förtjänt vila, efter att oroligt och oförtröttat ha travat omkring med mej de senaste tre månaderna. Månader då dagarna pendlat mellan hopp och förtvivlan, mellan ljus och mörker. Men så idag... så kom glädjebeskedet... inga tumörer- bara lite "rester" efter tidigare inflammationer!!!
Det känns fantastiskt, och kanske har jag inte landat riktigt än...
Ett stort och innerligt TACK OCH EN BAMSEKRAM till er ALLA som varit med hela vägen, från det att jag fick beskedet i mars och ända tills dagen idag. Hur ni funnits där hela tiden; med tankar, ord och gärningar...
Det som inte dödar härdar, sägs det ju, men det inte bara härdar, det skapar ny och nyttig  erfarenhet, tacksamhet och förståelse att ta med på sin återstående vandring genom livet...


KLOCKAN TICKAR TIDEN GÅR
EVIGHETEN FÖRESTÅR

...står det på klockfodralet som Oskar Rosén gjorde till sitt barnbarn Torsten, min pappa, på 1920-talet; ord som är aktuella än idag!

                                                                                   Inga-Lill


 


2 kommentarer:

  1. Så skönt för Dej!!! Jag gläds verkligen med Dej!
    Ha en riktigt skön och härlig sommar!!!
    Kram Inger

    SvaraRadera
  2. Åh, så skönt att höra! Önskar er en riktigt fin sommar!

    SvaraRadera